Europees centrum wil groene waterstofeconomie versnellen - Utilities
nieuws

Europees centrum wil groene waterstofeconomie versnellen

Publicatie

5 nov 2020

Categorie

Utilities

Soort

nieuws

Tags

groene waterstof, waterstof

EIT InnoEnergy start het European Green Hydrogen Acceleration Center om de ontwikkeling van de Europese groene waterstofeconomie te versnellen. Deze zou tegen 2025 al een omzet van honderd miljard euro moeten hebben.

EIT InnoEnergy wil de kosten van groene waterstof verlagen, de marktopname stimuleren en een sterke Europese groene waterstofwaardeketen opbouwen. InnoEnergy is de innovatiemotor voor duurzame energie in heel Europa, ondersteund door het Europees Instituut voor Innovatie en Technologie.

Jacob Ruiter, lid van de raad van bestuur van EIT InnoEnergy: ‘De commercialisering van groene waterstof is absoluut noodzakelijk als Europa zijn ambitieuze doelstellingen wil halen om tegen 2050 het eerste CO2-neutrale continent te zijn. Er is geen betere manier om de zware industrie en het zware transport te ontkolen. Ook kan het een belangrijke rol spelen bij de ondersteuning van de flexibiliteit van het net door middel van opslag.’

Fotocredit: AdobeStock
nieuws

Europees centrum wil groene waterstofeconomie versnellen

Publicatie

5 nov 2020

Categorie

Utilities

Soort

nieuws

Tags

groene waterstof

EIT InnoEnergy start het European Green Hydrogen Acceleration Center om de ontwikkeling van de Europese groene waterstofeconomie te versnellen. Deze zou tegen 2025 al een omzet van honderd miljard euro moeten hebben.

EIT InnoEnergy wil de kosten van groene waterstof verlagen, de marktopname stimuleren en een sterke Europese groene waterstofwaardeketen opbouwen. InnoEnergy is de innovatiemotor voor duurzame energie in heel Europa, ondersteund door het Europees Instituut voor Innovatie en Technologie.

Jacob Ruiter, lid van de raad van bestuur van EIT InnoEnergy: ‘De commercialisering van groene waterstof is absoluut noodzakelijk als Europa zijn ambitieuze doelstellingen wil halen om tegen 2050 het eerste CO2-neutrale continent te zijn. Er is geen betere manier om de zware industrie en het zware transport te ontkolen. Ook kan het een belangrijke rol spelen bij de ondersteuning van de flexibiliteit van het net door middel van opslag.’